VOLVO RUN bol pre bežcov VÚSCH skúškou vytrvalosti a tímovej spolupráce

Tím VÚSCH na štafetovom behu naprieč celým Slovenskom – VOLVO RUN 2024 – stavil na tímovosť a potvrdil, že posúvanie limitov majú zamestnanci kardioústavu v krvi. 16 členný tím zabehol počas troch dní 48 etáp, ktoré spolu vytvorili trať dlhú 520 kilometrov. Bežalo sa po rôznych povrchoch, vo dne i v noci a za každého počasia. Takáto záťaž preverila každého bežca, tím VÚSCH to však zvládol bez väčších problémov a v stanovenom limite. Dokonca lekári VÚSCH pomáhali na jednej z etáp bežcovi, ktorý odpadol.

Eufória na štarte

Úplné prvá etapa sa začínala na košickej Hlavnej ulici pri Immaculate, kde v 20 minútových vlnách štartovali jednotlivé tímy. VÚSCH sa na rad dostal o 8:40. „Máme výborné počasie, že šialené, to znamená, že aj my ideme šialene! Hneď od úvodu budeme tlačiť, tlačiť, tlačiť, nenecháme nič na náhodu. Každý jeden bežec pred nami je méta, ktorú chceme dobehnúť, a potom už nás neuvidí,“ hodnotil povzbudivo vyhliadky na prvú etapu kardiológ Pavol Murín.

Po výstrele, ktorý signalizoval štart tímu VÚSCH na pretekoch VOLVO RUN, sa ostatní bežci spolu s dvoma šoférmi vybrali do karavanu a mikrobusu, aby sa začali presúvať na štarty jednotlivých etáp.

Nesmelo sa totiž stať, aby si štafetový kolík nemal kto na mieste odovzdávky prevziať. Dôslednou logistikou cez deň aj v noci si tím VÚSCH zabezpečil nulovú stratu na miestach, kde sa stretávala jedna etapa s nasledujúcou. Boli to zároveň body, kde sa bežci zhromažďovali a vzájomne povzbudzovali.

Z etapy na etapu

Začal sa tak šialený nekončiaci kolotoč, keď v každom momente bol jeden bežec z tímu na trati a ostatní, ak mali možnosť, buď oddychovali, alebo sa presúvali na štart ďalšej etapy. Veľmi pri tom pomáhala aplikácia VOLVO RUN, v ktorej tím videl svojho bežca a jeho približnú polohu na trati.

Mnohé úseky viedli cez malebnú krajinu Slovenska, a tak mali bežci neraz počas jednotlivých etáp aj neopakovateľné výhľady. Pridanou hodnotou takéhoto hromadného behu je aj možnosť porozprávať sa s bežcami iných tímov priamo na trati. To využil aj perfuziológ Štefan Capulič: „Nebyť tohto pána, tak sa flákame, ale dali sme to dvaja na pána. Mali sme dobré časy, pokecali sme si, aj ponadávali. Jednoducho super!“

Patrik zišiel z cesty!

Jednou z vecí, ktorej sa obával každý tím VOLVO RUN, bolo to, že bežec zle odbočí a zíde z trate. Tomu sa nevyhol ani tím VÚSCH. Počas obedňajšej pauzy v Spišskom Podhradí niekto vykríkol: „Patrik Urban sa stratil!“ Začala sa tak záchranná akcia. „Okamžite sme všetci vybehli z reštaurácie, kde bol katastrofálny signál, a kontrolovali GPS, ktoré jasne ukazovalo, že Patrik je asi 500 metrov mimo trať. Ja so Števom Capuličom sme okamžite sadli do auta a šli sme mu oproti. Keďže išlo o etapu križujúcu les, nepodarilo sa nám k nemu dostať. Museli sme ho teda navigovať telefonicky, až sa nám to napokon podarilo a Patrik sa vrátil späť na trať“, opisuje nebežiaci kapitán tímu a hovorca VÚSCH Igor Michalčík. Tím kardioústavu tak nabral stratu približne 50 minút, čo znamenalo, že ďalšie etapy budú musieť bežci zabehnúť v oveľa lepších časoch než plánovali. Limit bol totiž neúprosný. V prípade, že by bežci nedorazili v stanovenom čase na záver 28 etapy, hrozila by diskvalifikácia.

Prvé nočné etapy

Beh sa nezastavil ani počas noci. Dôležitou súčasťou vybavenia bežcov počas behu v tme boli čelovka, reflexný pás na ruku a reflexné popruhy. V rámci bezpečnosti organizátor povolil aj sprievod autom či bicyklom za bežcom, aby mal pred sebou dobre osvetlenú trať.

Nuž a kým niektorí behali, iní sa pokúšali aspoň nakrátko zažmúriť oči, keďže skoro ráno ich čakali ďalšie etapy.

Deň druhý – zaslúžený oddych

Etapy pomaly pribúdali a tím sa nezadržateľne blížil do Tepličky nad Váhom, teda do pomyselného stredu celých pretekov. Organizátor VOLVO RUN tam pre bežcov pripravil kompletné zázemie, stravovanie, masáže či možnosť dať si kvalitnú sprchu.

Väčšina tímu mohla byť v Tepličke nad Váhom už od rána, no primár Oddelenia operačných sál Anton Bereš dobehol niekoľko minút po 14-tej.

A tak sa hneď o 15-tej opäť začal ďalší kolotoč etáp, ktorý z Tepličky nad Váhom smerom do Bratislavy odštartoval intervenčný kardiológ Peter Kirsch.

VÚSCH pomáha aj počas behu

Najnáročnejšie bývajú pre bežcov posledné metre pred koncom etapy. Dávajú do toho totiž maximum, aby tímu ušetrili dôležité sekundy a neraz tak siahajú až na dno svojich síl. Bežec iného tímu to však s behom prehnal. Našťastie kardiológ Pavol Murín bol práve na mieste.

Vytúžená Bratislava

Po ďalších desiatkach etáp v noci, v lejaku, ale aj na úmornom slnku prichádza konečne tá posledná – 48. etapa s cieľom v historickom centre hlavného mesta. Cez cieľovú pásku prebehol celý tím VÚSCH spoločne so zaslúženým pocitom radosti a výborným výsledkom.

 

Viac informácií o behu a videá z jednotlivých etáp nájdete na Instagrame VÚSCH.

Leave a reply